Senzačný jablkovo-orechový dezert s ovsenými vločkami


Zdravý životný štýl hneď neznamená, že sa človek vzdáva sladkých pochúťok. Je to cesta experimentovania, skúšania nových kombinácií a zaujímavých alternatív. Tento na pohľad jednoduchý recept, v sebe ukrýva neobyčajné čaro. Je sladký ale bez vedľajších účinkov, je nabitých chuťou a zdravými surovinami a všetko čo do neho potrebujete máte po ruke. Je to maškrta, ktorá pôsobí lahodne na telo aj na dušu a uspokojuje nutkavú túžbu po sladkej dobrote.

Počet kusov: Dva 2dc poháre

Doba prípravy: 30 min.

Čo budeme potrebovať?
  • 2 sladké jablká pokrájané na kocky 
  • Vanilkový lusk alebo vanilkový hnedý cukor 
  • 1/2 hrnčeka nasekaných vlašských orechov 
  • 1/4 hrnčeka špaldových ovsených vločiek 
  • 3 lyžičky škorice 
  • 2-3 lyžice medu 
  • Grécky jogurt 
  • Mixér
Ako budeme postupovať? 
  1. Nakrájané jabĺčka si uvaríme v troške vody. Premiestnime do mixéra a pridáme lyžičku mletej   škorice. Rozmixujeme na jemné pyré do hladka (ak by sa vám to nedarilo pridajte do mixéra   trošku vody) 
  2. Orechy si nakrájame na malé kúsky. Spolu s vločkami ich dáme na panvicu a na miernom ohni ich opečieme, kým nezačnú jemne voniať. Pridáme 2 lyžičky škorice, med a odstavíme. 
  3. Do jogurtu si dáme vanilku a pripravíme si poháre. 
  4. Najlepšie je zmesi kombinovane navrstviť, aby sa chute premiešali. Na spodok si dáme jablkovú zmes, na ňu naukladáme orechy a na ne smotanu. Postup zopakujeme kým nezaplníme pohár (ja som zvolila menšie vrstvy, aby som ich mala viac, je to však na vás, ako budete postupovať). Hotovo. Môžeme ihneď podávať, vychladené je to však tiež veľmi chutné.



Vedeli ste?


Škorica

Ak ste fanúšikom škorice určite ňou nešetrite. Škorica patrí medzi 150 najzdravším potravín na svete hlavne pre svoje blahodarne účinky. Škorica je prospešná pre našu tráviacu sústavu, funguje ako liek proti nadúvaniu a zmierňuje nevoľnosť. Nové výskumy dokázali, že škorica znižuje hladinu cukru v krvi aj zlý cholesterol a je hlavne cenovo dostupná. (Z knihy 150 najzdravší potrávim sveta od Jonna Bowdena).



TIP: Pochúťka je veľmi sýta. Čo ma však prekvapilo najviac, bola chuť. Zo začiatku som bola trošku na pochybách. Keď som však ochutnala prvé sústo, bola som nadšená explóziou chuti. Orechy jemne zmäkli a jednotlivé vrstvy sa spojili. Jablkové pyré mi v tejto kombinácií pripomínalo chuť karamelu a smotana prispela k celkovej sviežej chuti. Osobne mi to chutilo viac vychladené.

Recept bol pripravený pre portál FITSHAKER  a zverejnený s dovolením kolektívu Fitshakru.
http://fitshaker.sk/rychla-zdrava-pochutka-senzacny-jablkovo-orechovy-dezert-s-ovsenymi-vlockami/

Komentáre

Obľúbené príspevky